Technik reklamy to zawód ciekawy z wielkim potencjałem, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną, lingwistyczną oraz informatyczną i graficzną.

Należy podkreślić, że rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Wszystkie firmy na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych z reklamą.

W nowoczesnych pracowniach komputerowych odbywa się nauka cyfrowej obróbki zdjęć, projektowania grafiki i materiałów reklamowych, animacji, montażu filmu, tworzenia spotów reklamowych itp.

Absolwenci kierunku mogą być zatrudniani w agencjach reklamowych, biurach ogłoszeń, mediach, agencjach, studiach graficznych i drukarniach. Mogą również podjąć pracę jako specjaliści d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej w prasie, radiu i telewizji lub prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.

 

Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik reklamy:

  • grafik komputerowy,

  • specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),

  • specjalista do spraw public relations,

  • specjalista do spraw reklamy,

  • administrator produkcji filmowej,

  • handlowiec,

  • organizator usług sprzedaży internetowej,

  • przedstawiciel handlowy,

  • telemarketer,

  • sprzedawca na telefon. 

Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.

 

Po skończeniu szkoły absolwent będzie umiał:

  • organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,

  • przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,

  • organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,

  • planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów,

  • testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,

  • oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,

  • tworzyć wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),

  • tworzyć teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych,

  • obsługiwać programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,

  • organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,

  • organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,

  • współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,

  • oceniać komunikacyjną, artystyczną i estetyczną wartość przygotowanych reklam,

  • sporządzać budżet kampanii reklamowej,

  • pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie,

  • porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych.

 

Zawód przeznaczony jest dla osób:

  • komunikatywnych,

  • kreatywnych,

  • otwartych na nowe doświadczenia,

  • odpowiedzialnych i systematycznych w działaniu,

  • stosujących się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,

  • posiadających zdolność koncentracji i podzielność uwagi,

  • spostrzegawczych,

  • operatywnych w działaniu,

  • posiadających umiejętności organizatorskie oraz pracy w zespole,

  • cechujących się wysoka kulturą osobistą, uczciwością,

  • otwartych na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne,

  • gotowych do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.

 

Do podjęcia nauki na tym kierunku zachęcamy wszystkich zainteresowanych kształceniem poligraficznym, reklamowym i ekonomicznym. Nauka trwa 5 lat. W klasie trzeciej i czwartej przewidziane są 4 – tygodniowe praktyki zawodowe w renomowanych firmach.

Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły. Może przystąpić do egzaminu maturalnego.

Po zdaniu egzaminu maturalnego może kontynuować naukę na wyższej uczelni.

 

 

 


Ekonomik kafelek ramka mala

Szkoła podpisała porozumienia o współpracy z ...

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Oddział Okręgowy w Katowicach

 

skwp

E-zasoby

logo gabinetu psychologa i pedagoga szkolnego 

Logo opieki stomatologicznej 

Blog biblioteki miniaturkaLogoNPRCz 455W

Tablica rzadowa

 Pracownie2

 

projekt

logo proj1

erasmus

Szkoła Programowania

Szkoła Przedsiębiorczości

 

Zawodowcy

 

Elektroniczne podręczniki

 instaling buzka male

 Projekt z klasą