Technik reklamy to zawód ciekawy z wielkim potencjałem, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną, lingwistyczną oraz informatyczną i graficzną.
Należy podkreślić, że rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Wszystkie firmy na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych z reklamą.
W nowoczesnych pracowniach komputerowych odbywa się nauka cyfrowej obróbki zdjęć, projektowania grafiki i materiałów reklamowych, animacji, montażu filmu, tworzenia spotów reklamowych itp.
Absolwenci kierunku mogą być zatrudniani w agencjach reklamowych, biurach ogłoszeń, mediach, agencjach, studiach graficznych i drukarniach. Mogą również podjąć pracę jako specjaliści d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej w prasie, radiu i telewizji lub prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik reklamy:
-
grafik komputerowy,
-
specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
-
specjalista do spraw public relations,
-
specjalista do spraw reklamy,
-
administrator produkcji filmowej,
-
handlowiec,
-
organizator usług sprzedaży internetowej,
-
przedstawiciel handlowy,
-
telemarketer,
-
sprzedawca na telefon.
Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.
Po skończeniu szkoły absolwent będzie umiał:
-
organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,
-
przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,
-
organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,
-
planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów,
-
testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,
-
oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
-
tworzyć wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),
-
tworzyć teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych,
-
obsługiwać programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,
-
organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,
-
organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,
-
współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,
-
oceniać komunikacyjną, artystyczną i estetyczną wartość przygotowanych reklam,
-
sporządzać budżet kampanii reklamowej,
-
pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie,
-
porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych.
Zawód przeznaczony jest dla osób:
-
komunikatywnych,
-
kreatywnych,
-
otwartych na nowe doświadczenia,
-
odpowiedzialnych i systematycznych w działaniu,
-
stosujących się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
-
posiadających zdolność koncentracji i podzielność uwagi,
-
spostrzegawczych,
-
operatywnych w działaniu,
-
posiadających umiejętności organizatorskie oraz pracy w zespole,
-
cechujących się wysoka kulturą osobistą, uczciwością,
-
otwartych na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne,
-
gotowych do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.
Do podjęcia nauki na tym kierunku zachęcamy wszystkich zainteresowanych kształceniem poligraficznym, reklamowym i ekonomicznym. Nauka trwa 5 lat. W klasie trzeciej i czwartej przewidziane są 4 – tygodniowe praktyki zawodowe w renomowanych firmach.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły. Może przystąpić do egzaminu maturalnego.
Po zdaniu egzaminu maturalnego może kontynuować naukę na wyższej uczelni.